onsdag 7 januari 2009

DEN BÄSTA HÄLSOBOKEN

Jag faller alltid för det som står i magasinen och kvällspressen så här års. BÖRJA NYTT LIV, GÅ NER I VIKT FÖR ALLTID..... osv. Det är inte alltid jag tar de på allvar men längtan finns alltid där efter nyår.
Fast denna gången känner jag att jag egentligen vet vad som krävs för att jag ska bli stark, sund och smidig. Jag behöver inga kluriga kurer, jag behöver inga viktväktare el tråkiga hälsooch träningsböcker som jag ändå inte känner igen mig i. 
JAG VET JU SJÄLV VAD SOM KRÄVS! jag kan min kropp, jag vet mina svagheter. Det handlar om enkelhet, om fokus och motivation.

Härmed startar 

Glesblygdens Bästa Hälsobok
del 1
  • rör på dig lite varje dag
  • gympa, styrkträna el långpromenad 2 ggr i veckan
  • drick mkt vatten
  • frukt och grönt
  • ät 3 mål om dagen
  • skippa det söta i 3 veckor sen släpper suget
  • använd självdistans, humor och fantasin för behålla motivation




Inga kommentarer: